365 hari yang lalu sebuah tabloid melaporkan bahawa Tom cruise telah meninggalkan Gereja Scientology supaya dia dapat bersatu kembali dengan anak perempuannya Pelayaran Suri . Cruise adalah wajah organisasi kontroversial, jadi berita ini pasti tidak dapat dihindari. Cop Gosip sedang mengimbas kembali khabar angin itu untuk mengetahui sama ada kita betul.



'Tom Berhenti Ilmologi!'

Menurut Berhubung , Cruise 'melihat foto Suri yang kelihatan dewasa, dan itu mengubah segalanya.' Sumber yang disebut mengatakan bahawa harus Pelayaran pernah meninggalkan Scientology , itu untuk anak perempuannya. Cruise harus berhati-hati walaupun, ketika para pemimpin Gereja “mengetahui rahsia paling gelap dari sesi audit. Itu adalah mimpi buruk terburuknya jika mereka keluar. '



Kisah ini adalah palsu dan sedikit umpan dan pertukaran. Sampul itu mengatakan bahawa dia akan meninggalkan Gereja, tetapi artikel itu mengenai mengapa dia akan meninggalkan Gereja jika dia pernah melakukannya. Itu bukan perkara yang sama, tetapi tidak menghairankan apabila tabloid ini menggunakan tajuk yang lebih memalukan mengenai apa sahaja yang sebenarnya ditulisnya.

Cruise telah mengabdikan hidupnya untuk Scientology selama beberapa dekad. Dia tidak pernah menunjukkan minat untuk meninggalkan gereja, dan tidak ada tanda-tanda bahawa dia dan Suri akan bersatu kembali. Cop Gosip membongkar kisah ini sebagai satu lagi kisah tinggi tabloid mengenai Tom dan Suri Cruise dan kemungkinan pendamaian. Pada tahun sejak kisah ini keluar, Cruise terus menjadi duta untuk gereja, dan Suri terus menjalani hidupnya tanpa dia.



Ini Mencuba Kisah Ini Lagi

Berhubung menjalankan kisah yang sangat serupa John Travolta meninggalkan Scientology setelah isterinya Kelly Preston meninggal dunia. Sekali lagi, tabloid menggunakan orang yang disayangi sebagai cara menarik selebriti keluar dari gereja. Sekali lagi, Cop Gosip menunjukkan bahawa Scientology adalah bahagian penting dalam kehidupan selebriti ini, dan tidak ada bukti yang menunjukkan sebaliknya.

Kisah Tinggi Tabloid Lain

Tabloid ini menggunakan Scientology untuk menjual majalah sekali lagi dalam kisahnya Leah Remini podcasting dengan Katie Holmes . Remini terkenal meninggalkan gereja dan telah menjadi pengkritik yang lantang, tetapi Holmes tidak pernah membicarakan tentang Scientology atau bekas suaminya secara terbuka. Kata wakil Holmes Cop Gosip di rakam bahawa kisah ini 'tidak benar.'

Untuk cerita yang lebih ringan tetapi masih palsu, tabloid ini baru-baru ini mengatakan Cruise adalah diam-diam berjumpa dengan Vanessa Kirby , salah satu daripadanya Misi: Mustahil 7 bintang bersama. Tabloid membingungkan ciuman fiksyen untuk yang sebenarnya, dan Kirby sendiri menolak khabar angin itu. Tabloid ini jelas tidak memiliki wawasan tentang kehidupan peribadi Cruise, atau ia akan mengetahui bahawa dia tidak mempunyai rancangan untuk meninggalkan Gereja Scientology.



Keputusan kami

Cop Gossip telah menentukan bahawa cerita ini benar-benar palsu.