Adakah Rihanna membelanjakan 'ratusan ribu dolar' untuk almari pakaian baru setelah menambah berat badan? Itulah khabar angin yang datang dari tabloid. Cop Gosip meneliti tuntutan tersebut.



Pada hari Selasa, OKEY! mendakwa dalam tajuk utama di laman webnya, 'Rihanna Membelanjakan Banyak Wang Di Almari Baru Dia Setelah Menambah Berat.' Kisah yang menyertainya bermula, “Berlian tidak ada ketika Rihanna bergoyang dengan anda, dan tidak hairanlah dia tahu bagaimana membelanjakan wang! Dengan kenaikan berat badannya yang seksi (yang membuat semua orang dalam kegilaan!), Dia harus membeli pakaian baru, dan bil almari pakaiannya dilaporkan menarik!



'Dia menghabiskan ratusan ribu dolar untuk gaun baru, pakaian dalam, celana jeans, kemeja-T,' disebut sebagai 'sumber'. 'Hampir semua yang harus dilakukan, kerana dia memiliki sekurang-kurangnya dua hingga tiga ukuran pakaian dari tempat dia beberapa tahun yang lalu ... Kasutnya [juga] sukar untuk dipakai pada hari ini, kerana kakinya telah naik setengah ukuran . '

Kononnya majalah gosip itu terus mengklaim, 'Ri tidak kehilangan selera mahalnya sehingga ini memukulnya dengan kuat di dalam poket selagi gaya hidup baru ini bertahan. Walaupun dia menurunkan berat badan, kebanyakan bikini lamanya dan pakaian ketatnya tidak mungkin sesuai dengannya. ' Kedai suka OKEY! sepertinya berfikir bahawa menggunakan nama samaran seperti 'Ri' dalam tanda petikan akan menyebabkan pembaca menganggap sumbernya sah dan tidak diketahui.



Tetapi penerbitan ini berulang kali menunjukkan bahawa sebenarnya tidak mempunyai pengetahuan dalaman yang tepat ketika datang ke penyanyi (dan banyak selebriti lain). Selama bertahun-tahun, misalnya, tabloid telah menghubungkan Rihanna secara romantis dengan Eminem, Usher dan Ryan Phillippe. Pada tahun 2010, majalah itu dengan salah mendakwa dia akan menikahi Matt Kemp. Baru-baru ini, Disember lalu, kedai itu benar-benar berbohong Rihanna akan berkencan dengan Putera Harry .

Sekarang, secara tiba-tiba, penerbitan itu mempunyai 'sumber' sebenar yang membincangkan sesuatu yang bersifat peribadi seperti kenaikan berat badan Rihanna yang mempengaruhi almari pakaiannya? Itu sukar untuk dibeli, terutamanya kerana kedai saudaranya Bintang baru saja menggunakan kenaikan berat badan yang dinyatakan minggu lalu untuk menyebarkan spekulasi yang tidak benar mengenai Rihanna sedang hamil . Kedua-dua majalah, dengan cara yang berbeza, sangat berusaha memanfaatkan peningkatan ukuran pelakon yang dirasakan, walaupun kedua-duanya telah membuktikan bahawa mereka tidak mempunyai akses sebenar ke lingkaran dalamannya. Sekiranya mereka melakukannya, kepalsuan kehamilan itu tidak akan pernah diterbitkan.

anak-anak baru dengan nama blok

Cop Gosip diyakini tidak ada yang dekat dengan Rihanna yang bercakap dengan tabloid ini mengenai ukuran atau tabiat perbelanjaannya. Dan sementara OKEY! cuba membuatnya seolah-olah tidak memalukan tubuh Rihanna dengan memanggil kenaikan berat badannya 'seksi', masih bersalah kerana menggunakan ukurannya dengan malu untuk membuat berita palsu.



Keputusan kami

Gossip Cop percaya ada unsur kebenaran, tetapi kisahnya akhirnya menyesatkan.