Kali ini tahun lalu, sebuah tabloid mendakwa Mariska Hargitay akan pergi Undang-undang & Perintah: SVU . Walaupun outlet itu tersekat pada 'sumber tanpa nama,' Cop Gosip menyiasat khabar angin itu. Kami menganggapnya benar-benar fiksyen, dan masa telah membuktikan bahawa pelakon itu tidak meninggalkan siri hit.



Dua belas bulan yang lalu, Enquirer Nasional menerbitkan cerita yang menuntut Hargitay berhenti dari rancangan TVnya , berpindah ke Los Angeles dan mengejar karier filem. Menurut sumber tabloid yang tidak diketahui, aktris itu merasa seperti 'dia melakukan semua yang dia mampu' SVU dan bahawa dunia filem akan menjadi 'bab berikutnya dalam hidupnya.'



Orang dalam yang didakwa itu bahkan mendakwa bahawa NBC akan menyusun rancangan keberangkatan 'terancang' yang akan memberi peluang kepada Hargitay untuk mengucapkan selamat tinggal kepada Detektif Olivia Benson. Aktris itu begitu dilaburkan dalam perannya, kata sumber itu, bahwa dia mengalami trauma yang sama yang dilalui oleh anggota pasukan polis yang sebenarnya, membawanya ke 'titik putus.'

Perbincangan tabloid mengenai karier Hargitay menjadi komen mengenai kehidupan peribadinya juga. Sumber yang mencurigakan itu mengatakan tindakan Hargitay yang merentas desa boleh mempengaruhi hubungannya dengan suami dan rakan pelakon Peter Hermann, yang juga menembak siri TV di New York. 'Hanya masa yang akan memberitahu bagaimana ia akan mempengaruhi kehidupan rumah tangga mereka,' kata sumber itu.



Seperti yang kami nyatakan pada waktu itu, Hargitay menjelaskan bahawa dia berharap dapat tetap bersama SVU selama mungkin dan bahawa dia bersyukur bekerja di rancangan itu. Masih, Cop Gosip menghubungi jurucakap pelakon itu, yang memberi jaminan bahawa dia tidak akan ke mana-mana. Pada hakikatnya, watak Hargitay dinaikkan pangkat menjadi Pegawai Memerintah NYPD 16th Presinct di Musim 21 - dan foto di atas adalah pelakon yang mempamerkan kalung '21' miliknya pada tayangan perdana musim ke-21. Masa telah menunjukkan betapa 'sumber' tabloid yang tidak boleh dipercayai.

Selain itu, Hargitay baru-baru ini mengulangi betapa dia menghargai bermain Benson dalam temu bual dengan E! Berita. 'Saya sangat bersyukur dan cinta dengan watak ini sehingga saya sangat diberkati untuk bermain,' katanya kepada outlet. 'Saya merasa sangat terhormat dan diberkati untuk tumbuh dalam watak ini dan dapat mempengaruhi seberapa banyak orang yang saya mendapat hak istimewa untuk mempengaruhi dalam hidup saya.' Semasa Cop Gosip tidak dapat membuat spekulasi mengenai masa depan watak atau berapa lama Hargitay akan terus bekerja di rancangan itu, kami yakin jawapan itu tidak akan datang dari tabloid.

Keputusan kami

Cop Gossip telah menentukan bahawa cerita ini benar-benar palsu.