Ingin tahu lebih banyak mengenai Lily the AT&T girl? Sejak 2013, syarikat telekomunikasi itu bergantung pada kempen pemasaran yang lucu untuk mempromosikan produk mereka. Di tengah-tengah semuanya adalah pelakon Milana Vayntrub , yang telah memikat penonton dalam perannya sebagai jurujual AT&T yang ceria dan cerdas Lily Adams.



Tetapi apa yang diketahui oleh sedikit penonton ialah Milana mempunyai latar belakang yang menarik — dan pertunjukan lakonannya tidak terhad kepada iklan. AT&T mungkin merupakan tuntutannya untuk terkenal, tetapi sebenarnya hanya satu bab dalam karier yang panjang dan berjaya.



Siapa Milana Vayntrub?

Milana Vayntrub dilahirkan pada 8 Mac 1987 di Tashkent, Uzbekistan. Sebagai anak orang tua Yahudi, dia dan keluarganya meninggalkan negara asalnya ketika dia berusia 2 tahun untuk melepaskan diri dari anti-Semitisme.

anak-anak baru di blok isteri

'Terdapat banyak diskriminasi terhadap orang Yahudi pada waktu itu,' katanya Berita NBC pada tahun 2016. “Kedua ibu bapa saya dilahirkan di sana tetapi kami dianggap orang luar. Kami mempunyai beberapa keluarga di LA yang menawarkan untuk membantu kami ke sana. Oleh itu, apabila mereka berpeluang pergi, ibu bapa saya mengambilnya. '



Selepas perjalanan yang mengerikan melalui Eropah, Vayntrubs menetap di Hollywood Barat. Di sana, Milana mengatakan dia membesar 'merasa seperti orang Amerika.'

'Sesampai di sini, ibu bapa saya bekerja keras untuk memberi saya pendidikan dan pendidikan yang baik,' kata Milana Harian Elite . 'Mereka melakukan pekerjaan yang hebat.'

Namun, pengalaman pendatangnya selalu menjadi bahagian penting dalam identitinya. Pada tahun 2016, Milana menubuhkan Tidak Boleh Buat Apa-apa , sebuah organisasi 'yang dirancang untuk membantu individu setiap hari mempunyai kesan positif yang nyata dan membantu pelarian di seluruh dunia.' Itu terinspirasi oleh percutian baru-baru ini di Yunani, di mana dia menyaksikan krisis pelarian Syria secara langsung.



Sebagai seseorang dalam industri hiburan, dia mengambil tindakan dengan meraih kamera dan menghasilkan dokumentari pendek ini.

Tetapi matlamat utama Milana adalah untuk milenium merealisasikan kekuatan mereka sendiri. Dia percaya bahawa tindakan terkecil sekalipun dapat memberi inspirasi kepada perubahan besar.

'Ada anggapan [eksplisit] yang ketinggalan zaman bahawa tidak apa-apa untuk membicarakan kereta dan percutian anda serta hamburger anda di media sosial, tetapi tidak wajar membicarakan kebaikan yang anda lakukan,' katanya. 'Tetapi saya rasa itu sudah kuno, dan tidak benar-benar berlaku untuk generasi kita. Apabila orang bercakap tentang kebaikan yang mereka lakukan, bagaimana anda boleh membencinya? #CantDoNothing memberi orang kebenaran untuk bercakap tentang kebaikan yang mereka lakukan dan perkara-perkara yang penting bagi mereka, dan untuk mencabar orang lain untuk melakukan perkara yang sama. '

Selain minatnya terhadap aktivisme politik, Milana menyimpan perincian mengenai kehidupan peribadinya secara peribadi. Kami tahu bahawa dia bertarikh John Mayer ketika berusia 19 tahun, tetapi dia tidak mengulas mengenai hubungan itu. Nampaknya dia hanya mahukan pengiktirafan untuk pekerjaan profesionalnya.

Milana Vayntrub Pertama Muncul Sebagai ‘Lily From AT&T’ pada tahun 2013

Milana terkenal kerana membintangi lebih daripada 40 iklan AT&T antara tahun 2013 dan 2017. Di dalamnya, dia bermain dengan Lily Adams, jurujual AT&T fiksyen yang dapat memikat pelanggan yang paling hebat (termasuk koki panas baran Gordon Ramsay.)

Penonton menikmati tingkah lakunya yang disukai - dia serupa dengannya Jake dari Ladang Negeri , hanya dia menjual rancangan untuk telefon dan bukannya insurans. Lihat kompilasi iklan AT&T lama dan tentukan sama ada anda membiarkan Lily mengajak anda membeli iPhone baru:

Kredit Lakonan Milana Vayntrub yang Lain

Milana berkata kebanyakan orang di jalanan mengenalinya dari iklan AT&T , tetapi pelakon itu mempunyai pengalaman luas dalam acara biz. Dia mula bertindak pada usia lima tahun, muncul di iklan Mattel Barbie. Menjelang 8, dia berlakon dengan George Clooney pada tiga episod ADALAH . Baru-baru ini, anda mungkin mengenalinya sebagai Sloane Sandburg dari Inilah kita , atau sebagai suara Gadis Tupai di Marvel Rising seri.

Tetapi tempat manisnya adalah komedi. Milana adalah tawas dari Briged Warga Tegak yang legendaris, dan dia mempunyai peranan dalam segala hal Lembah Silikon ke Adult Swim's Ayam Robot . Pada tahun 2011, dia dan rakan Stevie Nelson menjadi tuan rumah Gadis Prude Hidup , siri web YouTube di mana mereka menemu ramah tetamu termasuk Matt Damon , Bob Odenkirk, dan BJ Novak.

Pada tahun 2018, dia membintangi Saat Itu Ketika , komedi interaktif di platform Eko. Program ini sangat inovatif karena memiliki pengaturan Select Your Own Adventure: beberapa versi dari satu cerita difilemkan, dan penonton dapat memutuskan bagaimana episod akan terungkap. Milana memerankan Jill, 'kekacauan panas' yang dilemparkan ke dalam situasi canggung. Pilihan penonton akan 'membiarkannya agak bermaruah atau bahkan lebih panas.'

'Ini jauh lebih mencabar [daripada menembak iklan AT&T] kerana terdapat banyak lagi baris,' kata Milana Popsugar. 'Seperti, saya berharap di tempat AT&T, mereka menunjukkan semua versi improvisasi yang kami buat, tetapi mereka sudah mati sekarang dan anda tidak akan pernah melihatnya. Keindahannya ialah anda dapat meneroka semua versi improvisasi lain yang kami buat. Itulah sebabnya filem telah menghapus adegan, dan itulah keindahan gulungan digital yang digali di internet. '

Milana Vayntrub Tidak Mahu Dikenali Sebagai Simbol Seks

Sekiranya ada satu kelemahan untuk kemasyhuran Milana, ia harus menangani perhatian yang tidak diingini dari troll pelik. Sepanjang tahun lalu, pengguna media sosial yang terobsesi dengan payudaranya - yang mereka sebut sebagai 'pemerahan susu' (seberapa matang) - telah mengubahnya menjadi meme yang dikenakan seks. Gambar yang dimanipulasi secara digital dan gambar yang dibocorkan dari zaman kuliahnya menyebabkan bahagian komen dibanjiri dengan komen jahat mengenai pelakon itu.

Pada bulan Ogos, dia disiarkan secara langsung pemikirannya mengenai perkara itu di Instagram.

'Semua komen susu dan susu ini menyakitkan perasaan saya,' katanya. 'Ini hanya tidak berperikemanusiaan, sedikit objektif, dan sedih. Ia membuat saya sedih. Saya tahu apa yang anda cuba lakukan adalah lucu, dan berhubung antara satu sama lain dan mendapat alat sokongan daripada rakan anda, tetapi ia sangat menyedihkan saya. '

Milana mengatakan mustahil untuk melaporkan setiap kejadian gangguan, tetapi AT&T mengambil tindakan untuk melindungi jurucakap popularnya. 'Kami telah melumpuhkan atau memadamkan komen ini di kandungan sosial kami yang merangkumi Lily,' kata wakil syarikat Naib . 'Kami akan terus berjuang untuk menyokongnya dan nilai-nilai kami, yang menghargai dan menghormati semua wanita.'

AT&T Membawa Kembali Vayntrub Untuk Memainkan Lily Pada 2020

Karakter Milana Lily terbukti begitu popular sehingga pada tahun 2020, setelah tiga tahun berhenti, dia kembali membintangi iklan AT&T baru. Sebilangan besar dari mereka adalah anggukan lucu kepada era Covid. Lily tidak lagi berada di AT&T bata-dan-mortar, tetapi dikarantina sendiri di rumah (dan mempersoalkan trend pembuatan roti masam semasa). Dalam iklan lain, dia adalah sebahagian dari ensemble singalong yang merangkumi Lebron James .

Menurut Adweek , Milana menembak dan menghasilkan tempat itu sendiri (dengan bantuan teman lelakinya) di rumah. Nampaknya kumpulan kemahirannya yang pelbagai terbayar — lihat salah satu iklan terbaru di bawah:

Kami gembira melihat Milana memakai pakaian seragam AT&T lamanya. Pada saat orang merasa terperangkap di rumah, kita akan mengambil apa sahaja dan segala yang kita mampu untuk terus semangat - bahkan keperibadian yang ceria dalam iklan TV.