Selama bertahun-tahun, State Farm telah menjangkau penonton TV dengan iklan bertabur bintangnya. Chris Paul, Patrick Mahomes, Aaron Rodgers, dan Alfonso Ribeiro semua telah meminjamkan cawan mereka kepada iklan pintar syarikat insurans.



Tetapi wajah yang paling popular selama hampir satu dekad adalah 'Jake dari State Farm.' Dalam debutnya pada tahun 2011 yang terkenal, watak itu menolong seorang lelaki yang sudah berkahwin dengan tuntutan insurans melalui telefon pada jam 3 pagi. Seorang isteri yang marah, yang percaya bahawa dia menangkap lelaki itu curang, meraih telefon dan menuntut untuk mengetahui apa yang dipakai Jake.



adakah milyrus meninggalkan negara ini

Jawapannya, 'Eh, khaki,' adalah klasik segera.

Namun, jika anda memberi perhatian, lelaki yang memainkan Jake bukan lagi lelaki dalam iklan asal. Mari kita ketahui siapa kedua-dua Jake dari State Farms, dan mengapa watak itu dilakonkan semula dalam kempen terbaru syarikat itu.



Siapa Pelakon ‘Jake From State Farm’ Yang Asal?

Lelaki asal yang dilakonkan sebagai Jake dari State Farm adalah Jake Stone, ejen insurans State Farm yang sebenarnya bekerja di Bloomington, Illinois. Pada bulan Mac 2011, rakan sebiliknya (rakan pekerja Ladang Negeri) menyebut panggilan untuk iklan yang akan datang. Stone, yang melakukan pekerjaan sebagai pusat panggilan insuransnya dengan pertunjukan bartending, mencobanya dan memeriksanya. Perkara seterusnya yang anda tahu, pemain berusia 26 tahun itu pergi ke California untuk menembak iklan untuk majikannya.

Stone dipilih untuk menyampaikan semua dua kata ('Eh, khaki') dalam promosi 'State of Unrest' State Farm. Tidak banyak yang dia tahu bahawa talian itu akan melahirkan meme viral dan maskot korporat.



semua nama saudara wayan

Ketenaran Stone yang baru ditemui juga muncul dengan gosip yang tidak sedap. Pada bulan Oktober 2015, ada laporan palsu bahawa Jake dari State Farm telah dibunuh oleh isterinya kerana tuduhan menipu. Batu dibawa ke Twitter untuk menghilangkan tipuan , menulis, “Berbeza dengan laporan baru-baru ini, saya masih hidup. Terima kasih atas keprihatinan anda. '

Namun, kehidupan tidak berubah secara drastik untuk Stone setelah iklan ditayangkan. Dalam temu ramah tahun 2011 dengan The Pantagraph , dia mengatakan bahawa dia kadang-kadang dikenali ketika dia memperkenalkan dirinya kepada pemanggil sebagai 'Jake dari State Farm.' Tetapi sebaliknya, dia berkata, 'Ketika saya meletakkannya kepada seorang teman, saya hanya memakai khakis saya, satu kaki pada satu masa.'

berapakah bilangan saudari olsen di sana

Siapa Pelakon ‘Jake From State Farm’ Baru?

Pada tahun 2020, State Farm menghidupkan kembali kempen 'State of Unrest' yang popular, tetapi dengan perubahan terkini. Peranan Jake dilakonkan semula oleh pelakon profesional Kevin Mimms. Menurutnya LinkedIn halaman, Mimms (yang juga dilalui oleh Kevin Miles) berlatih dalam teater dan bertindak di Chicago Academy for the Arts. Pada tahun 2012, dia lulus dengan sarjana dalam bidang seni rupa dari Universiti Webster. Fakta yang menyeronokkan: dia juga seorang DJ pada zaman pelajarnya dan menempah pertunjukan pembukaan untuk Girl Talk di konsert Webster pada tahun 2011 — pada tahun yang sama Stone diperkenalkan kepada dunia sebagai Jake.

Mimms kini berpusat di Los Angeles dan telah membuat kerjaya yang sederhana untuk dirinya sendiri. Dia IMDb halaman menunjukkan bahawa dia menempah pelbagai peranan dalam filem pendek. Dia juga mempunyai bahagian kecil dalam dua rancangan CBS yang popular: S.W.A.T. dan Minda Jenayah .

Namun, kebanyakan kita akan mengenalinya sebagai Jake 2.0. Komersil pertamanya untuk syarikat ini muncul pada awal tahun 2020 pada tahun a Mangkuk Super tempat pregame. Sebagai versi baru Jake, Mimms masih membuat rujukan kepada khaki. Lihat pembuatan semula iklan asal — dan perhatikan penampilan khas oleh Jake yang asal!

kelly clarkson meninggalkan suara

Mengapa Jake Lama Dari Ladang Negeri Perlu Dilakonkan Semula?

Beberapa penonton telah mengemukakan persoalan mengapa Jake dipilih kembali untuk kempen baru. Patty Morris, penolong naib presiden pemasaran dan jenama State Farm, menjelaskan bahawa pekerja syarikat yang sebenarnya tidak sesuai untuk pekerjaan itu.

'[Batu] hebat dalam menyampaikan barisan terkenalnya, 'Eh ... khaki,'' kata Morris Pemasaran Harian . 'Namun, peranan yang diperluas ini sangat menuntut dan paling baik diisi oleh pelakon profesional.'

'Watak Jake merangkumi kita semua di State Farm,' tambahnya. 'Jake bukan wakil pusat panggilan atau ejen atau wakil tuntutan. Dia melepasi tajuk pekerjaan. Dia melambangkan siapa kita sebagai sebuah syarikat — pemanusiaan yang bermanfaat mengenai jiran yang baik. Dia boleh menjadi mana-mana bangsa atau jantina. '

Terdapat teori bahawa Mimms disewa untuk menenangkan penonton yang lebih terbangun, tetapi itu adalah spekulasi yang tidak berasas. Faktanya adalah bahawa kempen iklan 2020 memerlukan watak Jake dari State Farm untuk melakukan banyak iklan, menyampaikan lebih banyak baris, dan mengambil gambar bersama pelanggan selebriti syarikat. Oleh kerana Stone terus tinggal di Illinois, di mana dia tidak lagi bekerja di State Farm, masuk akal bagi syarikat insurans untuk memilih pro terlatih secara formal untuk memenuhi tuntutan peranan tersebut.